„Vaikų linija“
„Vaikų linija“, emocinės paramos vaikams ir paaugliams tarnyba, teikianti nemokamą ir anonimišką pagalbą telefonu bei internetu. Įsteigta 1997. Veikia skyriai Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje. Organizacijoje dirba 350–400 savanorių (2023), kurie kasdien bendrauja su vaikais ir paaugliais (beveik 2500 val. per mėnesį).
Savanoriu gali tapti bet kokios specialybės ar išsilavinimo žmogus, ne jaunesnis nei 18 m. amžiaus. Visos vaikams ir paaugliams konsultuoti reikalingos žinios bei įgūdžiai įgyjami per parengiamuosius kursus. Organizacija siekia edukuoti visuomenę, išsiaiškinti, dėl ko kenčia vaikai ir kaip jiems padėti. Kasdien įvyksta daugiau kaip 300 pokalbių su vaikais įvairiomis temomis: apie santykius su tėvais, bendraamžiais, patyčias, savižudybę, nerimą, vienišumą, valgymo sutrikimus, lytinę orientaciją, tapatybę ir kita. Vaikų linijos vertybės yra įvardijamos santrumpa LABAS: lygiavertiškumas – lygiavertis santykis pokalbyje su vaiku, tarp savanorių, tarp darbuotojų; atsakingumas – vaikams, kolegoms, visuomenei (t. y. rūpinimasis savanorių darbo kokybe ir jų emocine savijauta, komandos atsakingumas vykdant kasdienes užduotis, rodant iniciatyvą); bendradarbiavimas – taro organizacijos darbuotojų, savanorių, padedant vaikams patiems rasti sprendimus; atvirumas – priimti kitus tokius, kokie jie yra neteisiant, skatinant pasitelkti atvirumą ir išgirsti kito požiūrį; saugumas – anonimiškumo, konfidencialumo užtikrinimas.
organizacijos Vaikų linija logotipas
Vaikų linija yra Lietuvos emocinės paramos tarnybų asociacijos ir tarptautinės organizacijos Child Helpline International (nuo 2003) narė.
Istorija
1997 09 08 organizacija pradėjo savo veiklą Respublikinės universitetinės ligoninės Vaiko raidos centre. Nuo 2002 04 emocinę paramą paaugliams teikė ne tik telefonu, bet ir laiškais. 2003 12 Vilniaus ir Kauno vaikų linijos pradėjo bendrą darbą vienu telefono numeriu (8 800 11111), 2004 prie jų prisijungė ir Klaipėda. 2004 04 pradėjo veikti organizacijos interneto svetainė, jos skiltyje Klausučio šalis vaikai ir paaugliai galėjo parašyti elektroninį laišką Klausučiui. 2005 bendradarbiaujant su Jaunimo linija parengta bendrainternetu konsultuojančių savanorių mokymo programa. Nuo 2011 02 15 Vaikų linija teikė pagalbą daugelyje Europos šalių veikiančiu tapačiu nemokamu telefono numeriu 116111. Vaikų linijos svetainėje 2015–22 veikė diskusijų forumas, kuriame vaikai diskutuodami aktualiais klausimais galėjo padėti vieni kitiems (nuo 2022 galima tik skaityti archyvą). 2017 11 organizacija pradėjo teikti emocinę paramą vaikams internetu. Nuo 2021 atskirai ruošiami vien internetinių pokalbių savanoriai, jų parengiamieji kursai ir darbas vyksta nuotoliu (savanoriauti galima gyvenant ne tik didžiuosiuose Lietuvos miestuose, bet ir iš bet kurios pasaulio vietos). Nuo 2022 emocinė parama internetiniais pokalbiais teikiama kiekvieną dieną nuo 17 iki 23 val., telefonu – nuo 11 iki 23 valandos.
Projektai
2004 pradėta kampanija Nustok tyčiotis (nuo 2008 – Be patyčių), kurios tikslas – smurto ir patyčių prevencija. Šia kampanija siekiama kurti saugesnę aplinką ne tik mokyklose ar darželiuose, bet ir suaugusių žmonių aplinkoje, akcentuoti patyčių problemos svarbą bei šviesti visuomenę. Projektui sukurta interneto svetainė, nuo 2010 kovo mėn. vykdoma veiksmo savaitė Be patyčių (2019–21 sąmoningumo didinimo mėnesis). 2012 organizacija prisijungė prie projekto Saugesnis internetas. Projektą vykdo 4 partneriai: Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras, Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, asociacija Langas į ateitį ir Vaikų linija. 2016 organizacija pradėjo bendradarbiauti su Švedijos didžiausia patyčių prevenciją vykdančia organizacija Friends.
3269