vartotojo ekonomika
vartótojo ekonòmika, perteklinė ekonomika, kai daugumos prekių ir paslaugų pasiūla yra didesnė už jų paklausą. Susiklosčius tokioms sąlygoms vartotojai lengvai įgyvendina savo interesus, turi galimybę rinktis kuo geresnes prekes ir paslaugas, daryti įtaką gamintojams, kad šie sumažintų kainas. Gamintojai, norintys parduoti prekių perteklių, intensyviai konkuruoja tarpusavyje dėl vartotojų; tai mažina kainas, gerina prekių ir paslaugų kokybę, skatina technologines inovacijas, didina vartotojų pasirinkimo galimybes. Istoriškai vartotojo ekonomika susiformavo 20 a. viduryje plėtojantis pramonei ir rinkos santykiams, didėjant darbo našumui ir susidarius daugelio prekių pertekliui rinkoje. Vartotojo ekonomika pakeitė vadinamąją gamintojo ekonomiką, kuriai būdinga prekių deficitas, vartotojų varžymasis dėl galimybės jas įsigyti ir priklausomybė nuo gamintojų.
1305