vartotojo elgsena
vartótojo egsena, žmonių, jų grupių ir organizacijų sprendimų priėmimas renkantis, įvertinant, perkant ir vartojant prekes bei paslaugas. Vartotojo elgseną lemiantys pagrindiniai veiksniai yra prekių ir paslaugų kainos, vartotojo pajamos, poreikiai ir turima informacija apie prekių ir paslaugų vartojamąsias savybes (jai didelę įtaką turi reklama ir kitos rinkodaros priemonės). Vartotojo elgseną taip pat veikia vartotojo gyvenimo būdas, skonis, socialinė, ekonominė, kultūrinė, demografinė aplinka, statusas visuomenėje ir kita, todėl kiekvieno individualaus vartotojo elgsena yra unikali. Prekių gamintojai ir paslaugų teikėjai, norėdami tiksliau įvertinti paklausą, reguliariai tiria vartotojo elgseną atlikdami rinkodaros tyrimus. Moksliškai vartotojo elgseną paaiškina vartotojo elgsenos teorijos.
2687