Vladas Švedas

Švẽdas Vladas 1934 04 02Dubičiai 2012 06 08Kaunas, lietuvių kompozitorius, etnomuzikologas, pedagogas.Baigė Lietuvos konservatoriją (1958 – J. Čiurlionytės muzikos istorijos ir liaudies muzikos kūrybos, 1965 – J. Juzeliūno kompozicijos klasę). 1958–67 dėstė Panevėžio, 1967–75 – Kauno J. Gruodžio aukštesniojoje muzikos mokykloje. 1976–82 Kauno menininkų namų, 1982–85 Kauno M. ir K. Petrauskų memorialinio muziejaus direktorius.

Kūriniai

Kamerinė opera Gėlių mergytė (1976, J. Degutytės libretas, pastatyta 1978), opera Kauko sakmė (1987, A. Puišytės libretas), sceninė poema Vilties ir skausmo psalmės deklamuotojui, solistams, mišriam chorui ir simfoniniam orkestrui (1990, pastatyta 1990), 8 simfonijos – I (1963), M. K. Čiurlionis (1974, J. Degutytės žodžiai), III Pro Patria (Sausio 13 aukų atminimui, 1991), IV Atversti lapai (dedikuota V. Junevičiui, 1992), V Sinfonia sacra (1999), VI (Lietuvos knygnešiams atminti, 2000), VII Manoji Lietuva (2005), VIII Ad Gloriam Dei (2007, Lacrimos ir A. Miškinio tekstas), simfoninė poema Dainavos šalis pučiamųjų instrumentų orkestrui (1973), Trys epitafijos J. Juzeliūnui kameriniam orkestrui (2001), simfoninis paveikslas Naktis Raganų kalne (2005), koncertai fortepijonui ir simfoniniam orkestrui (1970, 2002), fortepijonui ir mušamiesiems (1972), fortepijonui ir styginių orkestrui (1984), fortepijonui ir kameriniam orkestrui (1984), vargonams ir styginių orkestrui (1990), smuikui ir styginių orkestrui (dedikuotas R. Katiliui, 1992), arfai ir styginių orkestrui (1993), Duonos pagerbimas kanklėms ir liaudies instrumentų orkestrui (1994), trombonui ir styginių orkestrui (1996), Patetinis koncertas 2 fortepijonams ir mušamiesiems (1996), anglų ragui ir styginių orkestrui (1998), fleitai ir simfoniniam orkestrui (2004), 3 vokalinės simfoninės poemos Žemei ir žmogui (1965, J. Degutytės ir E. Mieželaičio žodžiai), kantata Pažinimo šviesa baritonui, mišriam chorui ir simfoniniam orkestrui (1976, J. Degutytės žodžiai), oratorija Requiem deklamuotojui, mišriam chorui ir simfoniniam orkestrui (1979, J. Nekrošiaus libretas), Herojinė poema mišriam chorui ir simfoniniam orkestrui (1980, E. Mieželaičio žodžiai), vokalinė simfoninė poema Jūros dugne lygių balsų chorui ir simfoniniam orkestrui (1980, J. Degutytės žodžiai), kantata baladė Trys mergelės lygių balsų chorui (1983, A. Puišytės žodžiai), kantata Žemei ir saulei mecosopranui, mišriam chorui ir styginių kvartetui (1988, J. Degutytės žodžiai), vokalinė simfoninė poema Rūpintojėlių Lietuva deklamuotojui, mišriam chorui ir simfoniniam orkestrui (1990), poema Miško pasaka mišriam chorui (1974), kantata Lietuviška rapsodija mecosopranui, deklamuotojui ir mišriam chorui (1972, B. Mackevičiaus žodžiai), kantata Rožės prie IX forto mecosopranui ir mišriam chorui (1978), 7 vokaliniai ciklai su fortepijonu arba instrumentiniais ansambliais, kūriniai balsui su instrumentiniu pritarimu, 200 dainų, 3 styginių kvartetai (1993, 1996, 2004), kiti instrumentiniai kūriniai.

Muzikos stiliui didelės įtakos turėjo lietuvių liaudies dainos, M. K. Čiurlionio kūryba ir pasaulėjauta, modernistinės 20 a. meno kryptys. Naudojo serijinę techniką, aleatoriką, sonoristinę harmoniją.

394

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką