Ratke Wolfgang (lotyniškai Ratichius, Volfgangas Rãtkė) 1571 10 18Wilster (Šlėzvigas‑Holšteinas) 1635 04 27Erfurt, vokiečių pedagogas.

Išsilavinimas ir veikla

Wolfgang Ratke

Studijavo Rostocko universitete teologiją ir filosofiją. 1603–1611 gyvendamas Olandijoje mokėsi prancūzų, anglų, italų ir senųjų (lotynų, graikų, chaldėjų) kalbų. 1612 įteikė vokiečių kunigaikščiams ir Frankfurto prie Maino miesto magistratui garsųjį Frankfurto memorialą, kuriame išdėstė savo reformacines idėjas to meto visų vokiškų valstybių švietimo, religinio ir politinio gyvenimo klausimais. 1618 atidarė mokyklų Augsburge ir kituose miestuose. 1620 tapo keliautoju.

Pažiūros ir mokymo sistema

Pasisakė prieš monopolinę Bažnyčios teisę steigti mokyklas. Reikalavo panaikinti mokykloje fizines bausmes. Sukūrė greito kalbų mokymosi metodą. Jo mokymo sistema buvo pagrįsta F. Bacono filosofija ir principu, kad nuo daiktų pereinama prie vardų, nuo konkretaus – prie bendro, nuo gimtosios – prie užsienio kalbos (indukcija). Pasak jo, siekdamas pažinimo protas veikia natūralia seka. Siūlė visus dalykus mokytis viena kalba (tokia turėtų tapti lotynų), bet pradinis ugdymas turįs vykti gimtąja kalba. Vaiko protą laikė švaria lenta, kurioje galima užrašyti viską, kas būtina. Jo mokymo sistema paplito Amsterdamo, Augsburgo, Bazelio, Frankfurto, Kötheno, Strasbūro, Weimaro ir kitose mokyklose, bet vėliau buvo nustelbta čekų pedagogo J. A. Komenský darbų.

Pirmasis pavartojo didaktikos terminą, sukūrė naują mokslą – švietimo metodologiją. Nustatė kriterijus, kuriais remiantis reikėtų atlikti mokslinius pedagoginius tyrimus ir apibrėžti švietimo turinį.

Vadovėliai

Parašė apie 30 vadovėlių.

Wolfgang Ratke

2271

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką